Skip to content

Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad

2 miesiące ago

528 words

Poniżej przedstawiamy wpływ na lipoproteiny w surowicy. Metody
Projekt badania
Pełny opis projektu badania opublikowano w innym miejscu. 18 Protokół badań został przejrzany i zatwierdzony przez odpowiednie komisje przeglądowe instytucji.
Osoby badane
Po udzieleniu pisemnej, świadomej zgody, 159 osób w wieku od 40 do 65 lat, siedzących, miało nadwagę lub umiarkowanie otyłość (wskaźnik masy ciała [waga w kilogramach podzielona przez kwadrat wysokości w metrach], od 25 do 35 ) i miał dyslipidemię (stężenie LDL cholesterolu od 130 do 190 mg na decylitr [3,4 do 4,9 mmol na litr] lub stężenie cholesterolu HDL poniżej 40 mg na decylitr [1,0 mmol na litr] dla mężczyzn lub poniżej 45 mg na decylitr [1,2 mmol na litr] dla kobiet), zostały losowo przydzielone do jednej z trzech grup ćwiczeń lub grupy kontrolnej nieistniejącej. Pacjenci byli rekrutowani w sposób ciągły od stycznia 1999 r. Do czerwca 2000 r., A program ćwiczeń został zakończony do kwietnia 2001 r. Spośród 159 randomizowanych pacjentów, 48 (30,2 procent) odpadło z badania, 15 (9,4 procent) miało nadmiernie niski wskaźnik przestrzegania zaleceń. do ćwiczeń, 10 (6,3 procent) miało niekompletne dane lipidowe, a 2 (1,3 procent) miało nadmierną utratę wagi, pozostawiając 84 osobników w głównej analizie.
Ćwiczenia treningowe
Zalecenia ćwiczeń w trzech grupach ćwiczeń były następujące: ćwiczenie o wysokiej intensywności i wysokiej intensywności, kaloryczny odpowiednik joggingu w przybliżeniu 20 mil (32,0 km) na tydzień dla osoby ważącej 90 kg (zakres, 19,2 do 20,6 mi [30,7 do 33,0 km] na tydzień dla osoby ważącej od 70 do 110 kg) 19 przy 65 do 80 procentach szczytowego zużycia tlenu; ćwiczenia o niskiej intensywności i wysokiej intensywności, kaloryczny odpowiednik joggingu w przybliżeniu 12 mil (19,2 km) na tydzień przy 65 do 80 procentach szczytowego zużycia tlenu; oraz ćwiczenia o niskiej i umiarkowanej intensywności, kaloryczny odpowiednik chodzenia około 12 ml tygodniowo przy 40 do 55 procentach szczytowego zużycia tlenu. W przypadku osób z grupy o wysokiej i wysokiej intensywności, zalecaną dawką było wydatkowanie 23 kcal na kilogram masy ciała na tydzień; osoby w dwóch grupach o niskiej kwocie miały wydać 14 kcal za kilogram na tydzień. Maszyny używane do ćwiczeń obejmowały ergometry rowerowe, bieżnie i trenażery eliptyczne. Początkowy okres wynosił od dwóch do trzech miesięcy, podczas których ilość i intensywność ćwiczeń były stopniowo zwiększane, a następnie sześć miesięcy na stosownym ćwiczeniu. Wszystkie sesje ćwiczeń były weryfikowane przez bezpośredni nadzór lub monitory tętna, które dostarczyły zarejestrowane dane (Polar Electro).
Oceny żywieniowe i kontrola masy ciała
Wagi odżywcze zostały określone na linii podstawowej i na końcu badania. Aby zminimalizować zakłócające skutki utraty wagi, pacjentom doradzano utrzymanie masy ciała, co według etycznej oceny było uzasadnione krótkim czasem trwania badania. Dane zostały wyłączone z analizy pierwotnej dla podmiotów, których waga różniła się o więcej niż 5 procent od linii podstawowej do końca badania.
Lipidy i lipoproteiny
Próbki osocza na czczo zostały przeanalizowane przez LipoScience do profilowania lipoprotein za pomocą spektroskopii magnetycznego rezonansu jądrowego
[podobne: diabetolog legionowo, medycyna pracy książeczka sanepidowska, polmed ginekolog ]
[hasła pokrewne: olx czerwionka, hartman opatrunki, medycyna pracy książeczka sanepidowska ]

0 thoughts on “Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad”