Skip to content

Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad 8

3 miesiące ago

392 words

Po pierwsze, chociaż mniejsza ilość ćwiczeń spowodowała mniej znaczącą poprawę, ta ilość ćwiczeń była w stanie ograniczyć lub zapobiec w grupach o małej ilości znaczną część przyrostu masy ciała, aw konsekwencji pogorszenie ogólnego profilu lipoproteinowego obserwowanego w grupie kontrolnej. . Po drugie, chociaż dwie grupy o wysokiej intensywności miały bardzo podobny wzrost sprawności (mierzony maksymalnym zużyciem tlenu), tylko grupa o dużej ilości miała znaczną poprawę ogólnego profilu lipoprotein. Podobnie, ta sama niewielka ilość tygodniowych ćwiczeń miała bardzo różne wpływy na kondycję w grupie o wysokiej intensywności i umiarkowanej intensywności, ale miała podobny wpływ na profil lipoproteinowy w dwóch grupach. Dlatego wydaje się, że to ilość aktywności – niekoniecznie zmiana w sprawności – jest ważna dla polepszenia profilu lipoproteinowego za pomocą programów ćwiczeń. Podsumowując, nasze badanie pokazuje, że regularne ćwiczenia z minimalną zmianą masy mają szeroki korzystny wpływ na profil lipoprotein. Wyraźna, biologicznie spójna asocjacja pojawiła się między ilością ćwiczeń a stopniem polepszenia profilu lipoproteinowego, przy czym większa ilość ćwiczeń (odpowiednik 17 do 18 mil joggingu przy umiarkowanym tempie na tydzień) mająca o wiele większy korzystny efekt na lipidy i lipoproteiny niż na niższą ilość ćwiczeń (odpowiednik joggingu lub chodzenia około 11 ml na tydzień). Mniejsza ilość ćwiczeń zapobiegała wzrostowi masy ciała obserwowanemu w grupie kontrolnej i była wyraźnie korzystniejsza dla profilu lipoproteinowego niż siedzący tryb życia. Większa ilość ćwiczeń była w przybliżeniu taka, która zgodnie z wynikami początkowymi zapewniała maksymalną korzyść w zapobieganiu incydentom sercowo-naczyniowym i śmierci z jakiejkolwiek przyczyny wśród uczestników Studium Alumnów Harvardu34. Znaczna poprawa osiągnięta w wysokiej i wysokiej Grupa intensywności była powiązana z ilością aktywności fizycznej i nie wydawała się być związana ze zmianami w poziomie sprawności. Wreszcie, intensywność wysiłku fizycznego była mniej ważna, przynajmniej w przypadku mniejszej ilości ćwiczonych ćwiczeń, niż ilość ćwiczeń pod względem odpowiedzi na lipoproteiny.
[więcej w: endometrioza co to jest, medycyna pracy książeczka sanepidowska, leczenie kanałowe kraków ]
[patrz też: msw szpital, dyżury aptek brzeg, endometrium niejednorodne ]

0 thoughts on “Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad 8”