Skip to content

Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad 5

1 miesiąc ago

275 words

Ćwiczenia o dużej intensywności i wysokiej intensywności stanowią kaloryczny odpowiednik joggingu w przybliżeniu 20 mil tygodniowo przy 65 do 80 procentach zużycia tlenu. Podane wartości reprezentują średnie wyniki zmian. I słupki reprezentują standardowe błędy. Aby przeliczyć wartości dla cholesterolu na milimole na litr, pomnóż przez 0,02586. Trening ćwiczeń nie miał znaczącego wpływu na stężenie całkowitego cholesterolu lub cholesterolu LDL (dane nie pokazane). Miało to jednak istotny wpływ na stężenia podfrakcji LDL (ryc. 1). Ćwiczenia o wysokiej i wysokiej intensywności znacznie zmniejszyły stężenie LDL i małych cząstek LDL i zwiększyły średnią wielkość cząstek LDL. Stężenie cholesterolu IDL zmniejszyło się nieistotnie wraz ze wzrostem poziomu wysiłku. Chociaż obie grupy o małej ilości miały polepszenie tych zmiennych w porównaniu z kontrolami, tylko wpływ na wielkość cząstek LDL był znaczący dla grupy o niskiej i wysokiej intensywności. Nastąpił progresywny wpływ ilości ćwiczeń na wszystkie cztery zmienne pokazane na rysunku 1.
Ryc. 2. Ryc. 2. Porównanie efektów trzech różnych programów wysiłkowych z wynikami grupy kontrolnej na temat średnich zmian stężenia cholesterolowego lipoprotein o dużej gęstości (HDL) (panel A), stężenia cholesterolu HDL o dużej gęstości (panel B), i średnia wielkość cząstek HDL (panel C). I słupki reprezentują standardowe błędy. Aby przeliczyć wartości dla cholesterolu na milimole na litr, pomnóż przez 0,02586.
Ten efekt ilości ćwiczeń zaobserwowano również dla zmiennych HDL, jak pokazano na Figurze 2. Wystąpił wyraźny korzystny efekt (P <0,0167) na stężenie cholesterolu HDL w grupie o wysokiej i wysokiej intensywności. Mniejsza ilość ćwiczeń miała mniejszy (nieistotny) wpływ na te zmienne, bez widocznego wpływu intensywności ćwiczeń.
W grupach o wysokiej, wysokiej i niskiej intensywności oraz małej ilości umiarkowanej intensywności nastąpiła poprawa stężenia triglicerydów (odpowiednio: p = 0,006, p = 0,07 i p <0,001). , stężenie triglicerydów VLDL (odpowiednio P = 0,004, P = 0,04 i P <0,001), stężenie dużych cząstek VLDL (P = 0,05, P = 0,13 i P <0,001), oraz wielkość cząstek VLDL ( P = 0,06, P = 0,005 i P <0,001, odpowiednio).
Efekty rankingowe intensywności i ilości ćwiczeń
Tabela 3. Tabela 3. Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipidy, lipoproteiny i podjednostki lipoprotein. Ocenione efekty ilości i intensywności ćwiczeń przedstawiono w Tabeli 3. Test ogólnych różnic między grupami był statystycznie istotny zgodnie z wielowymiarową analizą wariancji (P = 0,03), dostarczając uzasadnienia dla zbadania wpływu ilości ćwiczeń . Ćwiczenia o wysokiej i wysokiej intensywności miały większy wpływ na 10 z 11 zmiennych niż ćwiczenia o niskiej intensywności i wysokiej intensywności. Z kolei ćwiczenia o niskiej intensywności i wysokiej intensywności miały korzystny wpływ na wszystkie 11 zmiennych, co oceniono na podstawie porównań z grupą kontrolną. Te wyniki pokazują wyraźny wpływ ilości ćwiczeń: w 21 z 22 przypadków im wyższy poziom ćwiczeń, tym większy wpływ na działanie lipidów
[patrz też: co potrzebne do lekarza medycyny pracy, olx orzesze, korony teleskopowe ]
[hasła pokrewne: sonoforeza przeciwwskazania, gumtree nowy sącz, olx orzesze ]

0 thoughts on “Wpływ ilości i intensywności ćwiczeń na lipoproteiny osocza ad 5”