Skip to content

Wkład głównych chorób w rozbieżności w śmiertelności cd

1 miesiąc ago

150 words

Oszacowaliśmy potencjalny wzrost oczekiwanej długości życia dla każdej przyczyny śmierci jako zmiany oczekiwanej długości życia, gdy śmiertelność dla tej konkretnej przyczyny została ustalona na zero. Aby wyniki obliczeń potencjalnych wzrostów oczekiwanej długości życia i potencjalnych lat życia straciły porównywalną, skróciliśmy oczekiwaną długość życia w wieku 75 lat. Oszacowaliśmy błędy standardowe przy użyciu nieproporcjonalnych metod bootstrapu z 1000 powtórzeń27. Ze względu na dużą próbkę oszacowaliśmy 99 procentowe przedziały ufności. Użyliśmy oprogramowania Stata wersja 7.0 do analizy przeżycia i wersji SAS 8.0 do wyrównywania prawdopodobieństw zagrożenia i do symulacji.
Analiza wrażliwości i walidacja modelu symulacyjnego
Oszacowanie potencjalnych lat życia utraconych przed 85 rokiem życia, wykorzystanie innych ograniczeń dla kategorii edukacyjnych oraz kategoryzacja edukacji na sześć grup nie zmieniły znacząco wyników. Porównaliśmy również grupy dochodowe, wykorzystując roczny dochód rodziny (<20 000 USD vs. . 20 000 USD) i granicę granicy ubóstwa, która opiera się na dochodzie rodziny dostosowanym do wielkości gospodarstwa domowego. Na wyniki dla dochodów nie wpłynęło wykorzystanie innych wartości granicznych i były one podobne do różnic w zależności od poziomu wykształcenia.
Mogą wystąpić błędy w identyfikacji przyczyny zgonu. W szczególności śmierć z powodu choroby niedokrwiennej serca może być niewłaściwie przypisana nadciśnieniu, ponieważ są to współistniejące choroby współistniejące. Nasze wyniki pozostały niezmienione, kiedy ponownie zaklasyfikowaliśmy zgony z nadciśnienia jako zgony z powodu choroby niedokrwiennej serca, gdy chorobę niedokrwienną serca wymieniono w dowolnym miejscu na karcie zgonu.
Aby zweryfikować model symulacyjny, porównaliśmy wyniki symulacji z empirycznymi szacunkami dla połączonej kohorty badania (ze średnią 7,4 roku obserwacji). Powtórzyliśmy model symulacyjny dla siedmiu cykli rocznych, wykorzystując populację podobną do badania National Health Interview Survey w wieku, płci, rasie i poziomie wykształcenia. Symulacja i wyniki empiryczne były podobne.
Wyniki
Dysproporcje edukacyjne w utraconych potencjalnych latach życia
Tabela 1. Tabela 1. Różnice rasowe i edukacyjne w utraconych latach życia na 1000 osób przed ukończeniem 75. roku życia. Po skorygowaniu o wiek, płeć i rasę, liczba potencjalnych lat życia utraconych ze wszystkich przyczyn zgonu wyniosła 3,5 razy lepiej dla osób z mniejszym wykształceniem niż dla osób z wyższym wykształceniem. Osoby z mniejszym wykształceniem oraz osoby z wyższym wykształceniem straciły odpowiednio 12,8 i 3,6 potencjalnego życia przed 75 rokiem życia na osobę, co stanowi różnicę 9,2 roku (99 procent przedziału ufności, od 8,5 do 10,7) (tabela 1). Osoby słabiej wykształcone straciły więcej potencjalnych lat życia niż osoby lepiej wykształcone z każdej konkretnej przyczyny, którą badaliśmy, chociaż nie wszystkie różnice były statystycznie istotne. Choroba niedokrwienna serca w największym stopniu przyczyniła się do dysproporcji edukacyjnych w utraconych latach życia (11,7 procent całkowitej różnicy w utraconych latach życia), a następnie raka płuc (7,7 procent), udaru (5,8 procent), zastoinowej niewydolności serca (5,1 procent) , zapalenie płuc (5,1 procent) i choroba płuc (5,0 procent). Nadciśnienie przyczyniło się jedynie do 3,5% i nie zaobserwowano różnicy z powodu zakażenia ludzkim wirusem niedoboru odporności (HIV).
Rasowe dysproporcje w utraconych potencjalnych latach życia
Po skorygowaniu o wiek, płeć i poziom wykształcenia liczba potencjalnych lat życia utraconych ze wszystkich przyczyn śmierci była o 35 procent większa dla czarnych niż dla białych
[podobne: sonoforeza przeciwwskazania, nfz przeglądarka, klinika krakowska nfz ]
[więcej w: endometrium 8mm, grudziądz jednostka wojskowa, korony teleskopowe ]

0 thoughts on “Wkład głównych chorób w rozbieżności w śmiertelności cd”