Skip to content

Wkład głównych chorób w rozbieżności w śmiertelności ad 5

3 miesiące ago

567 words

W porównaniu z osobami z wykształceniem poniżej dziewiątej klasy średnia długość życia była o 7,4 lat większa dla osób z wykształceniem licealnym, 13,1 lat większa dla tych, którzy ukończyli szkołę średnią, 12,4 lat większa dla osób z wykształceniem wyższym, 13,0 lat większa dla absolwentów szkół wyższych i 12,8 lat większa dla osób z wykształceniem wyższym. Różnica w długości życia w zależności od rasy (do 75 roku życia) wynosiła ogółem 1,80 lat (1,46 lat wśród osób mniej wykształconych i 1,94 lat wśród osób lepiej wykształconych). Największy wpływ miałoby wyeliminowanie nadciśnienia, co zmniejszyłoby tę różnicę do 1,57 roku (spadek o 0,23 roku na osobę) (wykres 1). HIV pozostał drugą najważniejszą przyczyną dysproporcji (spadek o 0,18 roku na osobę), a następnie: zabójstwo (spadek, 0,13 roku), cukrzyca (spadek, 0,12 roku), rak okrężnicy (spadek, 0,08 roku), zapalenie płuc (zmniejszenie 0,08 roku) i choroba niedokrwienna serca (spadek, 0,06 roku).
Potencjalne utracone lata życia i wzrost średniej długości życia dają podobne rankingi znaczenia określonych chorób dla różnic w śmiertelności. Zatem wyniki analizy potencjalnej utraty lat życia wydają się być odporne na problem konkurencyjnego ryzyka.
Marginalny efekt edukacji i wyścigu
Ryc. 2. Rycina 2. Wpływ dostosowania się do wyścigu na rozbieżności w potencjalnych latach życia utraconych pomiędzy osobami o mniejszej wykształceniu a osobami z większą edukacją, według określonej przyczyny śmierci. Potencjalne utracone lata życia są liczone jako lata potencjalnego życia utraconego przed 75 rokiem życia. Uraz obejmuje zgony z powodu wypadków, samobójstw i zabójstw. Paski I reprezentują 99 procentowe przedziały ufności.
Dostosowanie do rasy miało minimalny wpływ na dysproporcję edukacyjną w potencjalnych utraconych latach życia (rys. 2). W przypadku śmierci ze wszystkich przyczyn różnica wynosiła 9,3 lat na osobę (przedział ufności 99 procent, 8,7 do 10,7) bez korekty dla rasy i 9,2 roku na osobę (przedział ufności 99 procent, 8,5 do 10,7) z taką regulacją. Dysproporcje edukacyjne w potencjalnych utraconych latach życia były statystycznie istotne dla każdej konkretnej przyczyny zgonu, z wyjątkiem chorób nerek i chorób reumatologicznych, bez względu na dostosowanie do rasy.
Ryc. 3. Ryc. 3. Wpływ korekty na poziom wykształcenia na rozbieżności w potencjalnych latach życia utraconych pomiędzy Czarnymi a Białymi, w zależności od konkretnej przyczyny śmierci. Uraz obejmuje zgony z powodu wypadków, samobójstw i zabójstw. Paski I reprezentują 99 procentowe przedziały ufności.
We wszystkich przypadkach różnice rasowe wynosiły 2,9 potencjalnej utraty życia na osobę (99-procentowy przedział ufności, od 2,4 do 3,9) bez korekty dla edukacji i 1,8 na osobę (99-procentowy przedział ufności, 1,4 do 2,8) z taką korektą. Niezależnie od dostosowań w edukacji, czarni stracili znacznie więcej potencjalnych lat życia niż biali z powodu chorób układu krążenia, infekcji, cukrzycy, chorób wątroby i urazów (Ryc. 3). Dostosowanie do edukacji miało największy wpływ na różnice rasowe w przypadku zgonów z powodu chorób sercowo-naczyniowych i raka, dwie przyczyny, dla których dysproporcje edukacyjne były największe.
Dostosowanie do ostatnich tendencji w śmiertelności z powodu choroby HIV
Po wprowadzeniu inhibitorów proteazy w 1996 r. Śmiertelność z powodu choroby HIV drastycznie się zmniejszyła.22 Gdy skorygowaliśmy tę tendencję, udział wirusa HIV w różnicach rasowych w potencjalnych utraconych latach życia wynosił 11,2 procent.
[przypisy: hartman opatrunki, diabetolog legionowo, rtg klatki piersiowej wrocław ]
[podobne: endometrium linijne, grubość endometrium przed miesiączką, jak nauczyć dziecko zasypiać ]

0 thoughts on “Wkład głównych chorób w rozbieżności w śmiertelności ad 5”