Skip to content

Nowe kierunki edukacji medycznej: uczenie się oparte na problemach i edukacja medyczna zorientowana na społeczność

4 miesiące ago

448 words

W większości szkół medycznych w Stanach Zjednoczonych proces edukacji medycznej pozostał zasadniczo niezmieniony od czasu raportu Flexner. Nowelizacje programów nauczania, które miały miejsce niedawno, polegały na dodaniu nowych kursów lub resekwencji istniejących kursów. Nauczanie oparte na problemach i edukacja medyczna zorientowana na społeczność wymagają radykalnej reformy, obejmującej zmiany zarówno treści, jak i procesu edukacji. Ta książka stanowi użyteczne wprowadzenie do tych nowych podejść, z konkretnymi opisami innowacyjnych programów nauczania ze szkół medycznych poza Stanami Zjednoczonymi. Przedmowa przedstawia szczególnie jasny przegląd sił historycznych, środowiskowych i edukacyjnych, które sugerują, że nadszedł czas na radykalną zmianę w edukacji medycznej. Edukacja zorientowana na społeczność została opisana w części II jako skupiająca zarówno treść, jak i proces edukacji medycznej na zdrowiu jednostek i ich rodzin w całym cyklu życia oraz w kontekście konkretnej społeczności. Dodatkowe rozdziały zawierają opisy programów nauczania zorientowanych na społeczność w Izraelu, Nigerii i Egipcie.
W części III Schmidt przedstawia edukacyjne uzasadnienie uczenia się opartego na problemach i opisuje proces, w którym przypadki i problemy są używane przez uczniów jako ramy dla samodzielnego uczenia się podstawowych mechanizmów fizycznych, biologicznych lub psychospołecznych. Rozdziały opisane w tym rozdziale opisują oparte na problemie programy medyczne na uniwersytetach w Newcastle (Australia) i McMaster (Kanada).
Czwarta sekcja, dotycząca oceny wyników nauczania, jest mniej przydatna. Kilka rozdziałów jest słabo opisanych, z niewielkim wskaźnikiem aktualnego stanu opisanych badań. Na przykład, Neufeld i Sibley odnoszą się do licznych badań studentów i absolwentów McMastera bez uwzględnienia jednego odniesienia. Schmidt opisuje kilka badań porównawczych przeprowadzonych wśród holenderskich szkół medycznych; jednak jego głównym odniesieniem jest książka nadal w prasie. Ponieważ wielu członków wydziału i administratorów zainteresowanych reformą programu nauczania zaczyna od pytania: Jaką różnicę to zrobi. , Mogą wybrać czekanie na publikację obiecaną przez Schmidta zatytułowaną Innowacje w edukacji medycznej: ocena jej obecnego statusu (także ze strony Springera). Verlag). Ostatnia część poświęcona rozwojowi wydziału opisuje trzy konkretne programy mające na celu pomoc członkom wydziału w zmianie postaw i zdobywaniu umiejętności w zakresie nauczania opartego na problemach.
Chociaż czasami brakuje w nim odniesień, prawdopodobnie opatrzonych datą, a czasem słabo edytowanych, książka zawiera kilka przydatnych rozdziałów dla osób zainteresowanych innowacjami programowymi zorientowanymi na społeczność i problemami. W szczególności polecam przedmowę i rozdziały 4, 8, 13 i 17 osobom zaangażowanym w ponowne przemyślenie edukacji medycznej w swoich własnych instytucjach.
LuAnn Wilkerson, Ed.D.
Harvard Medical School, Boston, MA 02115

[przypisy: olx czerwionka, medycyna pracy książeczka sanepidowska, gumtree tarnów ]

0 thoughts on “Nowe kierunki edukacji medycznej: uczenie się oparte na problemach i edukacja medyczna zorientowana na społeczność”